lördag 25 februari 2012

Otroligt!

Har varit en intensiv höst och vår med mycket intressanta händelser. En sak är säker, livet kan ändras så fruktansvärt snabbt. Denna gången äntligen till det positiva. I höstas så kände jag direkt att jobbet jag hade inte passade mig och visade därför mitt intresse för ett annat inom samma företag, det jobbet fick jag för några veckor sedan. Teknisk support åt ett känt företag. Utbildningen började och allt gick kanon, jag fick syssla med det jag har som hobby. Kändes som jag redan kunde allt och när vi väl tog emot samtal så hjälpte jag kunderna grymt bra. Vi blev en bra grupp med skratt och även stöd.
Ett samtal från en gammal arbetsgivare skulle vända upp och ner på allt detta :) en helt otrolig händelse som igentligen aldrig händer. För 4 år sedan hade jag det roligaste jobbet jag någonsin haft, orderadministratör. Precis så som jag vill jobba och med en arbetsgivare som var helt perfekt för mig. Tyvärr så blev det inte långvarigt av olika skäl, har ofta tänkt på hur mycket jag utvecklades och lärde mig där. Även tänkt att ringa och kolla läget men det har aldrig blivit av.
Så kom det där samtalet, en tjänst hade blivit ledig och min chef jag hade där tänkte direkt på mig. Helt otroligt. Jag tvekade inte en enda sekund. Allt gick så jävla snabbt att jag fortfarande inte har fattat det, äntligen ett riktigt jobb. Ett jobb med bra lön, roliga arbetsuppgifter och bra kollegor. Stabilt och efterlängtat. En chans till mer utveckling och även större arbetsuppgifter. Jag kommer jobba hårt som fan och visa framfötterna och på så sätt göra mig oumbärlig.

Tänk att detta hände mig, just mig...

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag är för din skull. Låter helt fantastiskt bra. Härligt att du är nöjd! Kram

    SvaraRadera