tisdag 19 juli 2011

Barn

Vaknade halv tolv idag. Händer inte ofta kan jag säga men behövde väl det. Iofs är jag uppe på nätterna men brukar ändå vakna tidigt. Frugan köpte med sig frukost hem efter jobbet så det blev en riktigt bra morgon/eftermiddag. Man kan inte ha en bättre fru :) otroligt omtänksam och snäll. Resten av dagen fram till nu spenderades hos svärmor där middag åts och kaffe dracks. Älskar verkligen att vara där, lugn och ro. Vi pratade om barndom och allmänt om barn, jag klarar av det nu för tiden. En av nackdelarna med den cancern jag hade är att chansen för att kunna få barn är nästan lika med noll efter att jag blev frisk.

Min fru och jag har försökt få barn i över 8 år nu, även 3 försök på ivf ingår där utan resultat. Man har fått förlika sig med tanken av att man aldrig kommer få hålla sitt eget kött och blod. Nu är jag ju inte helt barnlös för min fru har 2 barn sedan tidigare som jag ser som mina barn. Men tänk att få höra någon ropa pappa till en, ja ni förstår. Längtan efter någon egen kan bli fruktansvärt stor ibland men jag har fått hjälp med att hantera dom tankarna.

Livet är ju ganska komplicerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar