torsdag 21 juli 2011

Jobb

Jag erkänner, jag är en tekniknörd. Vill gärna ha det senaste inom mobil, data osv. Ända sedan jag fick min Commodore 64 så har jag varit fast :) älskar att hålla på med datorer. Plocka isär dom, uppgradera dom och lära mig mer om dom. Samma med mobiler, fick min första ganska tidigt och har varit fast sedan dess.
Och jag är riktigt bra på teknik, förstår det till fullo. Många har genom åren kommit till mig med frågor och även med reparationsarbeten. Jag svarar och jag reparerar, för jag tycker det är så kul. Något som jag ångrar är min utbildning till konditor, varför valde jag den och inte något inom it/teknik?
Svaret är väl att när man skall välja inriktning så vet man nog inte riktigt vad man vill bli, man är för ung helt enkelt. Det man trodde man ville bli blev helt enkelt ointressant med tiden. Därför står jag här med en helt meningslös utbildning och sysslar med det jag igentligen vill jobba med som en hobby. Visst, hade kanske kunnat omskola mig men att sätta sig i skolan igen, som var den värsta tiden i mitt liv, var helt otänkbart.
Nu skall jag börja jobba som innesäljare igen, ett jobb som igentligen kanske inte passar mig men vad gör man? Det är det enda som jag vet jag kan. Behöver ingen utbildning, bara en bra röst och en förståelse för kunden. Jag är bra på det, det vet jag. Brukar ha dom bästa resultaten men till vilket pris igentligen?
Min dröm är att hitta det perfekta jobbet för mig, någongång kanske jag gör det. Tills dess är det bara att bita ihop och ta det som erbjuds. Att ha en hög lön intresserar mig inte så mycket faktiskt, rutin och trivsel är viktigare för mig.
Detta jobb som jag fått nu kanske är det perfekta för mig, det vet jag ju inte än. Men jag kan lova att jag kommer göra mitt bästa, för min fru och barnens skull. Dom är värda allt, precis allt.

Det kanske är min tur nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar