söndag 24 juli 2011

Ljuspunkt

Mitt i all sorg så blev det en ljuspunkt idag, barnen kom. Våran 2 veckors semester börjar idag, skall bli så underbart. Blir lite småutflykter som ullared och arosfortet bland annat. Tyvärr ingen gran canarie utflykt denna sommar men men, man får göra det bästa av det man har :)
Lilltjejen hade många tankar ang. norge händelserna, skönt att man kan prata om det. Hade varit värre om hon höll det inom sig. En sådan gärningsman förstör ju inte bara för anhöriga utan även för väldigt många människor runt om i världen som blir rädda. Till exempel efter Engla händelsen så fick hon svårt att sova och blev allmänt rädd, det sitter kvar lite fortfarande. Nu är det barn inblandade igen och då är det viktigt att vara lyhörd och känna igen signalerna.

Annars rullar allt på tycker jag, bilen är lagad, frugan mår bättre och bättre och snart så börjar jag jobba. Kommer bli en spännande höst med nya kollegor och nya rutiner. Känner faktiskt ingen nervositet än men det kommer. Viktigt att känna det innan. Livet kanske vänder till det bättre nu, efter många jobbiga år så kanske man kan få andas ut lite.

En sak är säker, jag gör mitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar