söndag 7 augusti 2011

Livet

Trodde jag skulle vara mer nervös idag än jag är, konstigt faktiskt. Ok, detta är ju inget nytt för mig jobbmässigt men det är ju ändå en annan arbetsplats och andra rutiner. Kommer nog kännas mer imorgon innan man kommer dit, när man väl är där så är hjärnan fullt upptagen med annat. Nervositeten har gått över till adrenalin. Om allt går som det gjort på andra arbetsplatser så kommer jag nog inte få arbeta i skarp miljö imorgon utan snarare på tisdag eller onsdag, allt för att vara förberedd på alla möjliga scenarion. Att jobba som säljare mot privatpersoner är lite speciellt, jag har jobbat mycket mot företag och där är det en helt annan jargong.

Tycker det är lättare att hantera privatpersoner faktiskt, man kan prata på ett helt annat sätt. Sen alla härliga pratstunder man kommer få :) allt mellan himmel och jord. Har pratat med arga, glada, roliga, sjuka osv osv människor, ja allt. Har lärt mig väldigt mycket om livet och om olikheten mellan människor. Sådan tur att vi människor är olika, så tråkigt det skulle vara annars. Som en karusell istället för en berg och dalbana, det är åket som gör det värt att leva. Upp och ner, upp och ner istället för runt runt runt. Bättre. Visst, man kanske mår lite mer illa men man lär sig mer och kan till slut hantera det. Då växer man som människa och utvecklas. Är inte det livet går ut på?
Att försöka bli en bättre individ och att på något sätt försöka tillföra något bra? Man måste tro på något för att orka med, vissa tror på gud andra på något eget. Jag flyter bara med och tror på mig själv.

Och jag mår illa ibland jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar