fredag 26 augusti 2011

Nytt jobb

Detta jobb känns så rätt, kommer att jobba med sådant som jag verkligen gillar. Sen att man kommer att rikta sig mot kapitalstarka norska företag är ju något som hjälper en del :) tänk om jag hittat rätt denna gång, tänk om detta är det som jag letat efter. Hur som helst så blir det nya rutiner och nya kollegor, grymt kul!
Min fru blev så glad att hon började gråta när jag berättade att jag fått jobbet och sa att jag verkligen är värd ett sådant jobb. Att hon mår bra är det viktigaste för mig, nu har jag något som kan ge en stadig inkomst. Sedan att hon är stolt över mig känns riktigt bra ;) det är ju så att mår hon bättre så mår jag bättre. Jobbet startar troligen i slutet av nästa vecka för att sedan veckan efter bli utbildad, nya erfarenheter och nya kunskaper. Det som känns så jäkla kul är att det inte bara är sälj utan det är också all administration, precis sådant som jag vill göra. Att även få höra att det finns utvecklingsmöjligheter så börjar fantasin att flöda, jag siktar ju på ett chefsjobb i slutändan.
Kommer bli en mycket intressant tid framöver.

Annars så funkar det bra hemma, frugan mår bättre och bättre tycker jag. Självklart har hon sämre dagar men inte lika ofta längre. Stolt över henne. Barnen har börjat skolan och självklart är det mycket nytt för dom, brukar ju vara så. Vi finns där och lyssnar när dom vill berätta. Tonårstiden är ju svår och komplicerad, man får försöka göra den lite lättare för dom på något sätt. Det handlar ju om att hitta sig själv och sina intressen.

Själv hade jag behövt all hjälp jag kunnat få men inte fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar